• Haberler
  • Genel
  • Son süngerci 'Aksona Mehmet'in teknesi yeniden denizle buluştu

Son süngerci 'Aksona Mehmet'in teknesi yeniden denizle buluştu

Bodrum'da 'Aksona Mehmet' adıyla tanınan son sünger avcısı Mehmet Baş (76), 64 yıllık emektar teknesi 'Aksona'yı bakım çalışmalarının ardından törenle denize indirdi.

Bölgenin son süngercisi olduğu belirtilen Mehmet Baş, 1962 yapımı, 8 metre uzunluğundaki tirhandil tipi teknesinin kışlık bakımlarını tamamladı.

Son süngerci 'Aksona Mehmet'in teknesi yeniden denizle buluştu

Baş, teknesi için bir marinada denize indirme töreni düzenledi. Törene Baş’ın ailesinin yanı sıra denizci dostları katıldı. Suyla buluşan 'Aksona' daha sonra marinadaki yerine yanaşmak üzere hareket etti.

Son süngerci 'Aksona Mehmet'in teknesi yeniden denizle buluştu

 Teknesini 'Mavi Boncuk' olarak nitelendiren Baş, “Bu tekne, Bodrum'un ustaların ustası olarak bilinen merhum Ziya Güvendiren tarafından 1962 yılında inşa edildi. 1981 yılında satın aldığımda ismi 'Şafak' idi, daha sonra 'Aksona' olarak değiştirdim. Teknemiz 16 Nisan'da 65 yaşına girecek.

Son süngerci 'Aksona Mehmet'in teknesi yeniden denizle buluştu

Bu güverteden ne insanlar geldi geçti; onlarca denizci yetişti, tonlarca sünger çıkarıldı. Ülke ekonomisine katkılar sundu, üzerinde çok büyük hatıralar var" dedi.

Son süngerci 'Aksona Mehmet'in teknesi yeniden denizle buluştu

Bodrum Sıcak Haber - Bizi Sosyal Medyada Takip Edin!

Bakmadan Geçme