Sakar altı-sakar üstü dosyası yargıda: İlk duruşma 15 Ekim'de
Muğla merkezli yürütülen ve kamuoyunda 'Sakar Altı–Sakar Üstü' davası olarak bilinen soruşturmada, sanıklar hakkında 56 yıla kadar hapis istemiyle hazırlanan iddianame mahkeme tarafından kabul edildi. Muğla 5. Asliye Ceza Mahkemesi'nde görülecek davanın ilk duruşması 15 Ekim'de yapılacak, tutuklu sanıkların tutukluluk hallerinin devamına karar verildi.
Bodrum, Marmaris, Fethiye ve Muğla merkezli faaliyet yürüttüğü iddia edilen "Sakar Altı–Sakar Üstü" adlı sosyal medya hesaplarına ilişkin soruşturmada yeni bir gelişme yaşandı. Muğla Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan ve sanıklar hakkında 56 yıla kadar hapis cezası talep edilen iddianame, mahkeme tarafından kabul edildi.
Duruşma 15 Ekim'de Görülecek
Kamu görevlilerine yönelik hakaret, halkı yanıltıcı bilgiyi alenen yayma ve kişisel verileri hukuka aykırı olarak ele geçirme, kullanma ve yayma suçlamalarıyla hazırlanan iddianame kapsamında açılan dava, Muğla 5. Asliye Ceza Mahkemesi'nde görülecek. Davanın ilk duruşmasının 15 Ekim tarihinde yapılacağı öğrenildi.
Tutukluluk Hallerinin Devamına Karar Verildi
Dosya kapsamında yaklaşık 7 aydır tutuklu bulunan Cemal Demirtaş, Serap Ülkü Özdemir, Ruhi Kürşat Keskin, Mertcan Güngör ve Habib Demir'in tutukluluk hallerinin devamına karar verildi. Dosyada yer alan diğer sanıklar Pınar Boyacı, Sefa Kara, Serdar Cemal Süzeroğlu ve Ahmet Demiral ise adli kontrol tedbirleri kapsamında yargılanacak.
56 Yıla Kadar Hapis Talebi
Savcılık tarafından hazırlanan iddianamede, sanıkların kamu görevlilerine yönelik hakaret içerikli paylaşımlar yaptığı, yanıltıcı bilgileri alenen yaydığı ve kişisel verileri hukuka aykırı şekilde kullandığı öne sürüldü. Savcılık, sanıklar hakkında ayrı ayrı değerlendirilmek üzere toplamda 56 yıla kadar hapis cezası talep etti.
Mahkemenin iddianameyi kabul etmesiyle birlikte soruşturma aşaması tamamlanırken, dosyada yargılama süreci resmen başlamış oldu. İlk duruşmada sanıkların savunmalarının alınması bekleniyor.


