Günlerce DSİ suçlandı, yeni hat peş peşe patladı
MUSKİ'nin kısa süre önce tamamladığı altyapı çalışmasının ardından aynı cadde üzerinde ikinci kez patlak yaşandı. Harcanan kamu kaynağı ve yapılan işin yeterliliği yeniden tartışma konusu oldu.
Bodrum’un en yoğun noktalarından biri olan Gümbet Adnan Menderes Caddesi’nde MUSKİ tarafından günler süren çalışmalarla yenilenen ana isale hattında peş peşe yaşanan patlaklar, vatandaşın tepkisini büyüttü.
MUSKİ yetkilileri daha önce yaptığı açıklamalarda, eski boruların DSİ döneminde kullanılan malzemeler nedeniyle sürekli arıza verdiğini savunmuş, yeni hat çalışmalarıyla birlikte bölgede yaşanan su patlaklarının sona ereceğini belirtmişti. Ancak aradan henüz çok kısa bir süre geçmesine rağmen aynı cadde üzerinde dün bir patlak daha yaşandı. İkinci arıza ise bu sabaha karşı yine aynı bölgede meydana geldi.
Turizm sezonunun göbeğinde yapılan çalışmalar nedeniyle günlerce kazılan yollar, trafik çilesi, susuzluk ve esnafın yaşadığı mağduriyet hâlâ hafızalardaki yerini korurken, “Daha asfaltı bile tam atılmayan yol nasıl yeniden patlıyor?” sorusu gündeme geldi.
Vatandaşlar yaşanan tabloyu “milli servet kaybı” olarak değerlendirirken, harcanan milyonlarca liralık kamu kaynağının akıbetini sorguluyor. Günlerce süren iş gücü, kullanılan malzeme, kapanan yollar ve yeniden yapılan çalışmaların faturasının yine halka çıktığına dikkat çekiliyor.
Öte yandan yaşanan arızaların nedeni konusunda resmi bir açıklama yapılmazken, patlakların boru yetersizliğinden mi yoksa uygulama ve planlama eksikliğinden mi kaynaklandığı merak konusu oldu.
Bodrum’da vatandaş şimdi aynı soruyu soruyor:
“Madem hat tamamen yenilendi, neden daha günler geçmeden aynı noktada yeniden patlak yaşanıyor?”


