- Haberler
- Kültür Sanat
- Ege'nin İki Yakası Kos'ta dostluk için buluştu
Ege'nin İki Yakası Kos'ta dostluk için buluştu
Bodrum ve Kos belediyelerinin ortaklaşa düzenlediği 6. İki Yaka Kültür Festivali'nin Kos etabında, Ege'nin iki yakasından gelen katılımcılar dostluk, kardeşlik ve kültürel dayanışma mesajları verdi. Festival, halk oyunları gösterileri ve dostluk konseriyle tamamlandı.
Bodrum Belediyesi ve Kos Belediyesi iş birliğiyle bu yıl 6’ncısı düzenlenen İki Yaka Kültür Festivali’nin ikinci ayağı, 3-4 Haziran tarihlerinde Yunanistan’ın Kos Adası’nda gerçekleştirildi. Daha önce 8-9-10 Mayıs tarihlerinde Bodrum’da başlayan festival, Kos’ta düzenlenen etkinliklerle devam etti.
Kos Limanı’ndaki karşılama töreniyle başlayan program, Hippokrat Heykeli önünde toplanılmasının ardından Kos Belediyesi Filarmoni Orkestrası eşliğinde Eleftherias (Özgürlük) Meydanı’na yapılan sembolik yürüyüşle sürdü.
Kos Belediye Başkanı Theodosis Nikitaras’ın ev sahipliğinde düzenlenen festivale; T.C. Rodos Başkonsolosu Mebşure Taşkın, Bodrum Belediye Başkanı Tamer Mandalinci, Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal Aras, Kos-Nisyros Bölge Valisi Konstantina Svinou, Lipsi Belediye Başkanı Fotis Mangos, Patmos Belediye Başkanı Nikitas Tsampalakis, Nisyros Belediye Başkanı Christofis Koronaios, Leros Belediye Başkan Vekili Eleni Chelmi, Kalymnos Belediye Başkan Vekili Kalliopi Koutouzi, İki Yaka Kültür Festivali Komite Başkanı Nil Taşkıran ile belediye başkan yardımcıları ve meclis üyeleri katıldı.
Ege’nin birleştirici gücü vurgulandı
Açılış töreninde konuşan Kos Belediye Başkanı Theodosis Nikitaras, Bodrum ve çevre bölgelerden gelen konukları ağırlamaktan memnuniyet duyduklarını belirterek, festivalin iki yaka arasındaki dostluk ve kardeşlik bağlarını güçlendirdiğini ifade etti.
Bodrum Belediye Başkanı Tamer Mandalinci ise konuşmasında Ege’nin halkları bir araya getiren ortak değer olduğuna dikkat çekti.
Mandalinci, “Bizler aynı denizi ve aynı güneşi paylaşan halklarız. Ege bizi ayırmaz, Ege bizi birleştirir. Kültürümüz, sanat ve dostluk aramızdaki en güçlü köprülerdir. Bizleri samimiyetle ağırlayan Kos Belediye Başkanı Sayın Theodosis Nikitaras başta olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Size Bodrum halkının selamlarını, sevgisini ve dostluğunu iletiyorum. Yaşasın dostluğumuz, yaşasın kardeşliğimiz. Bizi birleştiren Ege çok yaşa” dedi.
Festival dostluk konseriyle sona erdi
Festival kapsamında her iki yakanın halk oyunları ekipleri geleneksel gösteriler sahnelerken, Türk ve Yunan sanatçıların katılımıyla düzenlenen dostluk konseri büyük ilgi gördü. Kültür ve sanatın ortak diliyle bir araya gelen katılımcılar, Ege’de dostluk ve kardeşlik mesajları verdi.
İki gün süren etkinlikler, iki yaka arasındaki kültürel bağların güçlendirilmesine katkı sunarken, festival dostluk ve dayanışma vurgusuyla sona erdi.






