Bodrum'un doğası alarm veriyor: Kızılağaç'ta çevre tepkisi büyüyor
Kızılağaç'ta daha önce gündeme gelen doğa kirliliği iddiaları yeniden vatandaşların tepkisini çekti. Bölgeden gelen görüntülerde hafriyat ve taş atıklarının doğaya bırakıldığı öne sürülürken, vatandaşlar yetkililere denetim çağrısında bulundu.
Bodrum’un Kızılağaç Mahallesi’nde daha önce de gündeme taşıdığımız doğa kirliliği iddiaları yeniden vatandaşların tepkisini çekti. Bölgeden gelen görüntülerde, kaynak taşlarının işlenmesi sonrası ortaya çıkan posa ve atıkların doğaya bırakıldığı öne sürüldü. Vatandaşlar ise “Bu görüntüler artık sıradan hale geldi” diyerek denetim eksikliğine tepki gösterdi.
Tepkiler Yeniden Yükseldi
Bodrum Sıcak Haber İhbar hattımıza ulaşan bölge sakinleri, ormanlık alanların ve doğal yapının gün geçtikçe kirletildiğini öne sürerek yetkililerin sessiz kaldığını savundu. Özellikle doğaya gelişigüzel dökülen hafriyat ve taş atıklarının çevreye ciddi zarar verdiği ifade edilirken, bölgedeki görüntülerin Bodrum’un doğasına yakışmadığı dile getirildi.
Daha Önce de Gündeme Gelmişti
Daha önce de aynı noktada benzer çevre kirliliği iddialarını haberleştirmiş, gerekli denetimlerin yapılması çağrısında bulunmuştuk. Ancak aradan geçen zamana rağmen bölgede değişen bir şey olmadığı iddiaları vatandaşların tepkisini daha da büyüttü.
“Denetimler Neden Yetersiz?”
Kızılağaç gibi doğal güzellikleriyle öne çıkan bir bölgede ortaya çıkan bu görüntüler akıllara tek bir soruyu getiriyor: Denetim mekanizmaları neden işlemiyor?
Çağrı Yetkililere
Vatandaşlar, başta ilgili kurumlar olmak üzere tüm yetkilileri göreve çağırırken, Muğla Valiliği’nin de konuya müdahil olmasını istiyor. Doğanın sessiz çığlığına kulak verilmesini isteyen bölge halkı, “Bugün sessiz kalınırsa yarın geri dönüşü olmayan zararlarla karşılaşacağız” diyerek tepki gösterdi.
Bodrum’un eşsiz doğasının korunması için çevreyi kirletenlere karşı daha sert yaptırımlar uygulanması gerektiği ifade edilirken, bölgedeki iddialarla ilgili nasıl bir adım atılacağı merak konusu oldu.
