Bodrum'da depreme karşı yapı stoku envanteri başlıyor
Bodrum Belediyesi ile TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Muğla Şubesi arasında imzalanan protokol kapsamında, ilçede ilk etapta 3 bin yapının deprem güvenliği incelenecek. 6 ay sürecek çalışma ile Bodrum'un yapı envanteri oluşturularak riskli binalar tespit edilecek.
Haberin Özeti
- • Bodrum Belediyesi ile TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Muğla Şubesi, ilçedeki yapıların deprem güvenliğini değerlendirmek için protokol imzaladı.
- • Yaklaşık 6 ay sürecek çalışma kapsamında ilk etapta 3 bin yapının envanteri çıkarılacak ve özellikle 1999 öncesi binalar incelenecek.
- • Riskli olduğu tespit edilen yapılar Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na bildirilerek kentsel dönüşüm süreçlerine dahil edilecek.em
Bodrum Belediye Başkanı Tamer Mandalinci öncülüğünde, Bodrum Belediyesi ile TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Muğla Şubesi arasında ilçedeki yapıların deprem güvenliğinin değerlendirilmesi amacıyla “Ortak Hizmet Projesi Protokolü” imzalandı.
Bodrum Belediye Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen imza törenine, İMO Muğla Şube Başkanı Levent Çimen, yönetim kurulu üyeleri ile İMO Bodrum Temsilcisi Metin Soylu ve beraberindeki heyet katıldı.
İlk Etapta 3 Bin Yapı İncelenecek
Protokol kapsamında, Bodrum genelinde ilk etapta belirlenen 3 bin yapının envanteri çıkarılacak. Yaklaşık 6 ay sürecek çalışma boyunca yapıların deprem riski açısından güvenliği detaylı şekilde değerlendirilecek.
“1999 Öncesi Yapılar Hayati Öneme Sahip”
İmza töreninde konuşan Levent Çimen, daha önce Milas ve Menteşe’de tamamlanan çalışmanın şimdi Bodrum’da uygulanacak olmasından memnuniyet duyduklarını belirtti. 6 Şubat depremlerinin mevcut yapı stoklarındaki eksiklikleri bir kez daha ortaya koyduğunu ifade eden Çimen, özellikle 1999 öncesinde inşa edilen yapıların durumunun tespit edilerek raporlanmasının büyük önem taşıdığını söyledi.
6 Şubat Depremleri Vurgusu
Çimen, yapı stoklarının güncel durumunun ortaya çıkarılmasının olası afet risklerine karşı önlem alınması açısından önemli olduğunu belirterek, yapılacak çalışmanın Bodrum için önemli bir veri altyapısı oluşturacağını ifade etti. Başkan Tamer Mandalinci ise Bodrum’un deprem kuşağında bulunduğunu hatırlatarak güvenli yapılaşmanın önemine dikkat çekti.
Riskli Yapılar Bakanlığa Bildirilecek
Mandalinci açıklamasında, Bodrum’daki yapı stokunun her geçen gün arttığını, özellikle eski yığma yapılar ile deniz kumu kullanılan binaların öncelikli risk alanları arasında yer aldığını ifade etti. Yapıların mevcut dayanıklılık durumlarının belirlenmesinin hem kentsel dönüşüm çalışmalarının sağlıklı ilerlemesi hem de olası risklerin önlenmesi açısından kritik olduğunu vurguladı.
Hazırlanacak raporlar doğrultusunda riskli yapıların Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na bildirileceğini belirten Mandalinci, bu yapıların çevresel kentsel dönüşüm süreçlerine dahil edilmesi için gerekli adımların atılacağını söyledi.
Başkan Mandalinci’den Teşekkür
Başkan Mandalinci ayrıca projede emeği geçen İMO Muğla Şubesi ve İMO Bodrum Temsilciliği ekiplerine teşekkür ederek protokolün Bodrum için hayırlı olmasını diledi.

